onsdag 8. juni 2011

Sommerhus i Danmark

"Jeg må! Jeg må; så byder meg en stemme i sjelens dyp, - og jeg vil følge den. Kraft eier jeg, og mot til noe bedre, til noe høyere, enn dette liv". (Henrik Ibsen)


I disse dager tenker jeg på Danmark og på alle de fine feriene vi har hatt med familie og slekt gjennom årene. Min gode, danske svigermor leter i disse dager etter et sommerhus hvor vi alle kan samles når vi er i Danmark. Det skal være på Jylland og helst ligge nordøst et sted mellom Sæby og Hals. Vet noen av dere om et sommerhus tilsalgs ved stranden i dette området, så ta gjerne kontakt med meg på mail.


De deilige bildene jeg viser i dag er fra et vakkert dansk sommerhus. Det hadde vært lett å bo her. De lyse åpne rommene reflekterer både lyset og sommerstemningen på sitt beste. :)


Ønsker dere alle en glad onsdag! Abonnementskortet i Operaen skal benyttes på nytt i kveld og denne gangen er det operaen Rigoletto. Gjett om jeg gleder meg til 3 hele timer med vakker musikk av Giuseppe Verdi.


KLem,
Anette Willemine


Foto: Bo Bedre

21 kommentarer:

  1. Oi oi oi! Her er det virkelig satt fart på søken ja, for et fantastisk hus. Jeg kjenner ikke til noen ledige hus, men regner med dere er ivrige på internett. Jeg humrer og ler litt når jeg tenker på vårt gamle hus på landet med i forhold til dette klassiske nye sommerhuset. Vi har ofte snakket om å selge det vi har å kjøpe et ved stranden, men det er et sårt emne for svigermor som var med å bygget det i sin tid. Men vi ser ikke bort fra å gjøre et bytte om noen år:)) Masse lykke til, jeg følger deg spent på letingen, for Danmark er både gøy og fantastisk land å feriere i.
    Stor klem
    Anne Karin

    SvarSlett
  2. Heldige dere da. Danmark er fantastisk deilig ferieland. Flott bidrag til NIB under her. lykke til så mye fra meg. Ønsker deg en flott dag videre.

    SvarSlett
  3. Skulle lett kunne bo der:)Damnark er LOVELY:)
    Flotte bilder til tfordringen du har tatt...
    Ja,store bilder er fint,men problemet er at mange har bærbar maskin,inkl meg selv.Og da får ikke det store bildet plass på skjermen min og andres....Nå skal jeg drikke kaffe med en kjempesøt blogger Malena med bloggen Hello hello baby....:)
    klemklem på deg snuppa...

    SvarSlett
  4. Ønsker deg en riktig god kveld i Operaen!
    Nydelig hus :O)
    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  5. Så fantastisk å få et sommerhus der familien kan samles! Familien til en venn av oss har et i Løkstør, og det benyttes mye. Foreldrene hans er pensjonister, så de er der hele sommeren og tar i mot både dansk og norsk familie.

    Ønsker dere lykke til i jakten. Håper dere finner et før sommeren!

    Ha en flott kveld i operaen, jeg er ikke litt misunnelig, bare veldig ;)))

    Klem Linnette

    SvarSlett
  6. For et nydelig sommerhus....Dannmark er et herlig land å feriere i. Spennende om svigermor finner et passende hus, en fantastisk ide forresten. Ha en fin fin kveld i operaen....klem fra Mona

    SvarSlett
  7. Sa deilige bilder. Ja, her kunne man fint blitt en goooood stund!

    husk prosessen a lete er ogsa morsom!
    klem mette

    SvarSlett
  8. Kjøpt dette du, så kommer jeg innom på en lille:O))
    Lykke til i jakten, det høres supert ut med et hus i DK!!
    Her har vi sommervarme, herlig;)
    Klemmings;)

    SvarSlett
  9. What a beautiful home....perfect for vacations.....but also for to live the whole year.....love Ria...xxx.

    SvarSlett
  10. Så moro å skulle kjøpe sommerhus i Danmark til hele familien ;)

    Jeg ser med engang for meg, langbord i hagen ala Krøders hage...eller hva det nå het... - syriner, lykter, hele familien samlet, små og store, ohh, yesss, skjønner gått dere vil ha hus der ;)

    Lykke til med "husjakt" - så håper jeg dere finner en perle !

    Ellers, gjør som oss, finn ett halvferdig (veldig vanlig i Italia) eller en flott tomt, og bygg det ferdig selv (ref. villa'n vår i Italia, var kun halvgjort, så tok 1 år å bygge det ferdig, men da fikk vi det som vi ville ha det;)

    Ciao

    SvarSlett
  11. Ååå..for ett fantastisk sommerhus..Her hadde jeg ikke hatt noe i mot å være..Og så er det jo veldig deilig å være norsk,i Danmark:)
    Håper dere finner ett sommerhus,som passer dere:)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  12. Aaaaah, så lekkert! Drømme,drømme :)

    Takk for kjekke kommentarer hos meg i det siste.. Skal se om jeg får lagd et innlegg om hvordan lage kategorier under headeren, så følg med, følg med :)

    klem

    SvarSlett
  13. Jeg tar det huset du viser, jeg.Enkelt og greit. Ferdig med det *S*
    Vi ferierte forresten like nord for Hals for mange år siden. Ungene var små, og vi visste hva vi ville leie. En grei hytte med gå- og trilleavstand til butikker og strand. Vi fant det vi lette etter i en brosjyre. En hytte i en liten by med koselige gatenavn. Hah! Vi visste jo ikke at alle de små stiene mellom hyttene hadde navn, og at det vi trodde var en liten by, var et digert hyttefelt. Der bodde vi. Helt alene - litt tidlig på sommeren. Det var folk i én annen hytte. Der bodde en godt rusa fyr som stadig fikk motorsykkelgjenger på besøk. Skrekk og gru. Gjett om vi var mye i Hals og i Aalborg...
    Akk ja, sann - sånn kan en stakkars nordmann gå fem på.
    Lykke til med jakten på sommerhus - et koselig prosjekt! Klem fra Liv

    SvarSlett
  14. Ahhh for et nydelig sted! Lykke til med jakten :)

    For noen nydelige bilder også fra uterommet ditt, koselig, lekkert og fantastisk flott utsikt :)

    Nyt deilige dager! Håper solen atter skinner for oss :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  15. What a gorgeous home! Loving the high ceiling. Have a wonderful day, Kellie xx

    SvarSlett
  16. Hei Anette
    For et utrolig vakkert hus, der kunne jeg gjerne hatt ferie. Vi var veldig mye i Danmark som barn, masse fine minner :-)

    Flott uteplasse dere har, kjempekoselig stemning. Ønsker deg en fin dag

    Klem Anita

    SvarSlett
  17. yes.. I do !!

    min bror har en "gård" på Solbæksvej like syd om Sæby centrum.. 400 m til stranden.. bare å si fra om det er av interesse..

    ha en finfin pinse ! klæm fra mæ som er blitt solbrent ;)

    SvarSlett
  18. Å for herlig uteplass du har.
    Og endelig fikk vi litt sol i dag etter så mange dager med regn.
    Ha en super fin uke ,klem Heidi

    SvarSlett

Har du noe du vil dele? Legg gjerne igjen en kommentar her, da blir jeg glad!